Hoppa till innehåll

Handbokens Uppbyggnad - Såhär Går Det Till!

Steg 1.

I första delen av boken så får du en kort inblick i vem jag är, min filosofi kring en hälsosam kosthållning samt lite grundläggande enkel information om energi och vart denna kommer ifrån/behövs till. Här finner man även en innehållsförteckning över bokens olika delar och placeringar.

Steg 2.

I nästa steg så förklaras det hur man kommer fram till sitt egna energibehov som man har baserat på vem man är och vad man har för hälsosam målsättning, med detta följer även en länk till en funktion på hemsidan där man loggar in med sina tillhörande inloggningsuppgifter för att enkelt räkna ut hur mycket man ”ska” äta för att nå sitt individuella mål.

Steg 3.

Härnäst förklaras de två olika sätt som man kan välja mellan för att anpassa sitt ”kostupplägg” efter det man själv anser smidigast för en själv, som sedan är tänkt att man fritt ska kunna välja mellan. De två valen är att antingen laga recept från Receptbanken som även denna finns på hemsidan och som man kommer åt med hjälp av sina inloggningsuppgifter, alternativt om man vill kombinera sina måltider fritt med hjälp av enklare livsmedel som man har hemma.

Steg 4.

Att börja fylla i och planera sina veckor, efter hur man vill att dessa ska se ut för att man ska få sitt liv att gå ihop och så att det ska bli genomförbart för en själv. I början får man även möjlighet att fylla i sina värden som man sedan kommer att kunna följa upp längs med resans gång, och en jämförelse från start till slut som finns att fylla i efter de 8 veckorna. Ett viktigt inslag är även att man får möjligheten att utvärdera ens mentala status, som denna är avgörande huruvida ens ansträngningar kommer att ge full effekt eller inte.

Steg 5.

I slutet av handboken så finner man samtliga livsmedelstabeller över sånt som man kommer att kunna välja mellan, för att själv kunna skapa sina egna ”receptkombinationer”, som också ger mer frihet och är den viktigaste nyckeln för att till slut kunna klara sig på egen hand, om så önskas. Alternativt att man hoppar på en fortsättning och beställer ytterligare veckor för att kunna fortsätta logga och planera sina veckor om man märker att man gillar konceptet och inser kraften i att ha en konkret plan.